Executieve functies: Had u die al?

Rustig maar, het gaat over zelfregulering en zelfsturing… Iets waar u en uw medewerkers al heel lang aan werken in de kinderopvang. En die ook in het onderwijs, ouderen en gehandicaptenzorg de kern vormen waar alle opvoeding en begeleiding op gericht is.

Ervoor zorgen dat het kind, de cliënt, het zelf kan doen. Zelf de regie heeft. Zelf in staat is om eigen ontdekkingen te doen, eigen ontwikkeling door te maken.

Maar wel met voldoende ondersteuning, voeding, warmte, op de tijd die nodig is.

Met sensitieve responsiviteit. Want dat helpt. Om je verder te ontwikkelen en niet te stagneren, gefrustreerd te raken. De opvoeder kan ondersteunen: in spel, in zorg, om net dat stapje te nemen naar een volgende trede. Of je nu jong, of oud bent.

Workshop volgen? Dat kan! Neem contact op.

We hebben keus:

‘Communicatie en interactie is meer dan samen praten en spelen’
Dé methode om optimale ondersteuning te bieden bij de ontwikkeling van de executieve functies bij jonge kinderen.

‘Dichtbij het kind’
Workshop over de start van sensitieve responsiviteit, wat het belang ervan is bij een veilige hechting van kinderen aan de opvoeder.

‘Wat is hier aan de hand? Omgaan met ongewenst gedrag van kinderen’
Workshop over zelfdiscipline en zelfregulering bij kinderen, en hoe dat werkt (bso, onderwijs)